της Σύνταξης

Τεύχος: 13 (58)

  • Η έννοια της αειφορίας  έχει σήμερα διεισδύσει στην ατζέντα κάθε διεθνούς και εθνικής  πολιτικής. Η  αέναη ανάπτυξη ως το κύριο δομικό στοιχείο του  κυρίαρχου καπιταλιστικού συστήματος, επινόησε την αειφόρο ανάπτυξη στην αναζήτηση της ισορροπίας  ανάμεσα στην ασύδοτη οικονομία , την κοινωνία και το περιβάλλον και σε αυτή την προσπάθεια  στρατεύτηκαν όλοι οι διεθνείς οργανισμοί  όπως ο ΟΗΕ, ο ΟΟΣΑ, το ΔΝΤ, UNESCO,  κλπ.

Τεύχος: 12 (57)

Τεύχος: 11 (56)

Τεύχος: 10 (55)

  • Το 7ο Συνέδριο της Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση πραγματοποιήθηκε με επιτυχία στον Βόλο, στις 8, 9 και 10 Μαΐου του 2015, υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και της Ελληνικής Επιτροπής της UNESCO. Προσέλκυσε εκπαιδευτικούς και των τριών βαθμίδων εκπαίδευσης, από όλες τις περιοχές της χώρας, καθώς και εκπαιδευτικούς από την Κύπρο. Οι χώροι που φιλοξένησαν το Συνέδριό μας ήταν το κεντρικό αμφιθέατρο «Γιάννης Κορδάτος» του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και τα αμφιθέατρα και οι αίθουσες της Γεωπονικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

Τεύχος: 9 (54)

Τεύχος: 8 (53)

  • Βρισκόμαστε μπροστά σε μια κρίσιμη καμπή για τον πολιτισμό μας, μπροστά σε αλλαγές που συντελούνται, τόσο βαθιές και τόσο γρήγορες, ώστε ο καθένας μας να βρίσκεται στην ανάγκη να επανεξετάσει και να νοηματοδοτήσει εκ νέου μια σειρά από αξίες, πεποιθήσεις και πρότυπα συμπεριφοράς.

Τεύχος: 7 (52)

  • Το γιγαντιαίο διαθεματικό πεδίο των σχέσεων του ανθρώπου με τα “άλλα” ζώα, εκτείνεται από τις φυσικές επιστήμες μέχρι τις ανθρωπιστικές και προφανώς αφορά την καλλιτεχνική δημιουργία και τη συγγραφή. Το πεδίο αυτό εμφανίζεται ως μια από τις θεματικές αυτού του τεύχους, διαπερνώντας τις ενότητες άρθρα με κρίση και βιβλιοπαρουσίαση.

Τεύχος: 6 (51) - 2014

  • Καλοκαίρι

    Και το νομοσχέδιο για τον αιγιαλό, το τελευταίο  σε μια σειρά νομοθετικών ρυθμίσεων στη διάρκεια της κρίσης, στοχεύει στο να κάνει  όσο το  δυνατόν πιο «ελκυστική» τη δημόσια κτήση, στους μεγάλους επενδυτές, ξένους και ντόπιους.

    Προγραμματισμένη εκχώρηση χώρων, που είναι τόποι της ζωής μας!!

    Εκεί που ακουμπάει η στεριά τη θάλασσα, ο ανοιχτός ορίζοντας, το βαθύ μπλε του Αιγαίου, η εμπειρία της θάλασσας, τα καράβια για τα νησιά…

Τεύχος: 5 (50) - 2014

  • Η βαθιά και πολύπλευρη κρίση που βιώνουμε, φαίνεται να δημιουργεί μια τεράστια πίεση και ανάγκη για βαθιές και ουσιαστικές αλλαγές σε κάθε πεδίο της ζωής μας, ανεξάρτητα προς ποια κατεύθυνση τις αντιλαμβάνεται ο καθένας και εδώ ακριβώς βρίσκονται οι δυσκολίες.

    Επιπλέον, οι λύσεις που αναζητούνται μέσα στη δίνη των προβλημάτων, προωθούνται κυρίως ως μονόδρομοι:

    1) στην οικονομία – ο δρόμος της αγοράς και του ανταγωνισμού,

    2) στην πολιτική – ο δρόμος της οικονομικής μεγέθυνσης – του καπιταλισμού,

Τεύχος: 4(49) - 2013

  • Τα ακραία καιρικά φαινόμενα, όπως ο τυφώνας Χάϊγιαν, που έπληξε τις Φιλιππίνες, στις αρχές του Νοέμβρη και άφησε πίσω του χιλιάδες θύματα, αλλά και οι ανεξέλεγκτες τελευταίες πλημμύρες στον τόπο μας, με θύματα, στη Ρόδο και το Άργος, χαρακτηρίζονται  ως «φυσικές καταστροφές», που η ένταση τους κάνει τους υφιστάμενους μηχανισμούς ανεπαρκείς, ενώ όλο και μεγαλώνει την αντίληψη, ότι αποτελούν τις «νοσηρές πλευρές» της προόδου.

Τεύχος: 3 (48)

  • Η συζήτηση που ξεκίνησε στο 6ο Συνέδριο της ΠΕΕΚΠΕ, για τη σχέση των Φυσικών Επιστημών με την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, συνεχίζεται και σε αυτό το τεύχος, με το άρθρο της Βασιλικής Παπαδημητρίου: Κοινωνική διάσταση στις Φυσικές Επιστήμες του σχολείου και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση”. Στο άρθρο αναδεικνύεται και επιβεβαιώνεται μέσα από την προσέγγιση των αναλυτικών προγραμμάτων (STS), των δικτύων, καθώς επίσης και των συζητήσεων και των αντιπαραθέσεων που αναπτύχτηκαν  από τη δεκαετία του 80 και μέχρι σήμερα, η ανάγ

Τεύχος: 2 (47)

  • Όπως εύκολα θα διαπιστώσουν οι αναγνώστες μας, το 2ο τεύχος του ηλεκτρονικού περιοδικού μας είναι αφιερωμένο στο 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο της Πανελλήνιας Ένωσης Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση (ΠΕΕΚΠΕ) με τίτλο «Περιβαλλοντική Εκπαίδευση-Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφορία στη σημερινή πραγματικότητα. "Η εμπειρία του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος". Ουσιαστικά είναι μια προσπάθεια αποτύπωσης του συνεδρίου, συμπληρωματική στα πρακτικά – που έχουν ήδη εκδοθεί και κυκλοφορήσει - καθώς σ’ αυτό το τεύχος περιλαμβάνονται άρθρα, εισηγήσεις και καταγραφές που δεν ήταν δυνατόν να συμπεριληφθούν στα πρακτικά.

Τεύχος: 1 (46)

Εγγραφή στο της Σύνταξης