Η μετουσίωση του πένθους….

Συγγραφέας: 
Ενότητα: 

Τις τελευταίες μέρες μετά την εγκληματική τραγωδία στα Τέμπη, από τη σύγκρουση δύο τραίνων,  στις 28/2/23, πλήθος κόσμου σε πολλές πόλεις βρέθηκε στους δρόμους.

Η σιωπή του πένθους έγινε δημόσιος λόγος.

Το εκφρασμένο πένθος, από προσωπική και συναισθηματική έκφραση γίνεται συλλογική και πολιτική υπόθεση, όπως υποστηρίζει η ανθρωπολόγος Σάρα Άχμεντ. Γιατί τα συναισθήματα φανερά ή κρυφά είναι προσωπικά και πολιτικά μαζί…

Η μετουσίωση μιας ασύλληπτης οδύνης σε αγώνα…

Σε αγώνα για μια πολιτεία που θα υπολογίζει  πρωταρχικά τους πολίτες της…. και δε θα υποκύπτει  σε πιέσεις των λόμπινγκς…  που θα υπερασπίζεται τα δημόσια αγαθά: της υγείας, του νερού, των συλλογικών μέσων μεταφοράς, της ενέργειας, αλλά και των μοναδικών τοπίων της χώρας μας, τόσο της νησιωτικής όσο και της ηπειρωτικής Ελλάδας, όπως μας προτείνει στο άρθρο του ο Ευάγγελος Παυλής «Εκπαίδευση για το Τοπίο: το παράδειγμα του Γυμνασίου Τήνου», θέλοντας να συμβάλλει  στην καλλιέργεια μιας  τέτοιας συνείδησης, που θα δίνει έμφαση στην ανάγκη προστασίας, διαχείρισης και σχεδιασμού των   μοναδικών τοπίων της χώρας μας.

Ένα μήνα πριν, στις 23/1/23, μαζευτήκαμε συνάδελφοι, συνεργάτες, φίλοι και μαθητές του Κώστα Στυλιάδη, Προέδρου του Παραρτήματος Κεν. Μακεδονίας της ΠΕΕΚΠΕ και μέλους της Π.Ο του ΚΠΕ Ελευθερίου- Κορδελιού,  για το αφιέρωμα  στη μνήμη του… Να μιλήσουμε για την πλούσια συνεισφορά του στην εκπαίδευση…  ως εμπνευσμένου δασκάλου και επιμορφωτή συναδέλφων, πάνω στις εκπαιδευτικές πρακτικές της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, για την ανάγκη αλλαγής συμπεριφορών και αντιλήψεων για «χάρη» του περιβάλλοντος και της ίδιας της ζωής μας εν τέλει!!  

Απόδειξη μιας άλλης ματιάς, περιβαλλοντικής ματιάς στα πράγματα, που θα έπρεπε οι ιθύνοντες να «κατέχουν», εν μέσω  μάλιστα κλιματικής και ενεργειακής κρίσης, είναι η αποστροφή του λόγου του μαθητή του, που γίνεται και επίκαιρη:

«..Τα αντι SOS αυτά θέματα μπορεί να μην «έπεσαν» ποτέ σε κάποιο διαγώνισμα του Στυλιάδη ή άλλου καθηγητή, αλλά πέσαμε εμείς πάνω σε αυτά…...το ενεργειακό αποτύπωμα των μετακινήσεων, την αγάπη και προτίμηση για το φιλικό προς το περιβάλλον τρένο. Γίναμε ερευνητές των προβλημάτων και όχι γνώστες των λύσεών τους… και μάθαμε να ανησυχούμε και να διαμαρτυρόμαστε για κάτι καλύτερο όχι ως ακτιβιστές, αλλά ως ιδιοκτήτες αυτού που μας ανήκει…»

Ολόκληρο το κείμενο του αφιερώματος: «Η κοινότητα της Π.Ε θυμάται…» αφιέρωμα στη μνήμη του Κώστα Στυλιάδη, βρίσκεται στην Ενότητα: ΚΠΕ και Κέντρα δια βίου μάθησης.

Με το διαρκές αίτημα της επιμόρφωσης  των εκπαιδευτικών ασχολείται στο άρθρο της, η Νίκη Σφακιανάκη: «Κίνητρα επιμόρφωσης ως προς την Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη και συμμετοχή στην υλοποίηση προγραμμάτων». Αναζητά τα κίνητρα για επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην κατεύθυνση της Αειφόρου Ανάπτυξης, για την εφαρμογή γνώσεων στο εκπαιδευτικό τους έργο για την απόκτηση καλύτερης περιβαλλοντικής συμπεριφοράς και μετασχηματισμού του σημερινού σχολείου σε Αειφόρο Σχολείο, όπως φαίνεται να ήταν οι προτιμήσεις των εκπαιδευτικών με τα μεγαλύτερα ποσοστά στην έρευνα της.