Περιβάλλον και Κοινωνία

Τεύχος: 22 (67)

Τεύχος: 18 (63)

Τεύχος: 14 (59)

  • Το άρθρο αποτελείται από δύο μέρη. Στο πρώτο –σύντομο- μέρος, γίνεται σύντομη αναφορά στη σταδιακή μετεξέλιξη της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης αρχικά σε Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη και αργότερα στον Περιβαλλοντικό Γραμματισμό. Στο δεύτερο -και πιο αναλυτικό μέρος- καταγράφονται στοιχεία τα οποία η ΠΕ μπορεί να αξιοποιήσει από την αρχαιολογική έρευνα, προκειμένου να βοηθήσει τους μαθητές στην διαμόρφωση αξιών, αντιλήψεων και στάσεων, η υιοθέτηση των οποίων θα τους οδηγήσει στη διαχείριση των περιβαλλοντικών ζητημάτων. Πιο συγκεκριμένα επιχειρείται η απάντηση σε δύο βασικά ερωτήματα. Το αρχικό ερώτημα του οποίου η απάντηση επιχειρείται είναι «Ποια είναι τα παιδαγωγικά και εκπαιδευτικά οφέλη των μαθητών από την υλοποίηση προγραμμάτων Περιβαλλοντική Εκπαίδευσης που έχουν ως θέμα τα αρχαιολογικά μνημεία;» Το δεύτερο και σπουδαιότερο ερώτημα γύρω από το οποίο εστιάζει το άρθρο είναι «Ποιες από αντιλήψεις και πρακτικές της αρχαιότητας που αναδεικνύει η περιβαλλοντική ανάγνωση των αρχαιολογικών μνημείων και χώρων παραπέμπουν ευθέως στις αρχές της αειφόρου ή βιώσιμης ανάπτυξης που είναι σήμερα το μεγάλο ζητούμενο;»

Τεύχος: 13 (58)

  • Η δρ. Τζέιν Γκούντολ (Dr. Jane Goodall), πρωτευοντολόγος, ανθρωπολόγος, Πρέσβειρα Ειρήνης του Ο.Η.Ε, Δέσποινα της Αυτοκρατορίας της Αγγλίας, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες επιστήμονες του 20ου αιώνα. Οι ανακαλύψεις της δρ. Γκούντολ σχετικά με την συμπεριφορά και την οικολογία των χιμπαντζήδων, άλλαξαν ριζικά τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε τα ζώα, καθώς και τον άνθρωπο. Γνώσεις που σήμερα θεωρούνται δεδομένες κατάφεραν τότε να ταράξουν τα νερά της επιστημονικής κοινότητας, καθώς τα αποτελέσματα της γινόντουσαν γνωστά μέσα από τις φωτογραφίες και τα άρθρα του National Geographic.
  • Το πρόγραμμα ετοιμάστηκε από το περιφερειακό Γραφείο Εκπαίδευσης της UNESCO Bangkok και παρουσιάζει τα αποτελέσματα της έρευνας από τη μελέτη που είχε διεξαχθεί ως μέρος του προγράμματος Happy Schools, σε 30 χώρες της ΝΑ Ασίας και Ειρηνικού. Την αναφορά έγραψε ο Alienor Salmon που οργάνωσε την όλη ιδέα (concept) και τις δραστηριότητες του προγράμματος, καθώς και τις μεθόδους της έρευνας. Στην έρευνα συμμετείχαν μαθητές, δάσκαλοι, γονείς, διευθυντές σχολείων και υποστηρικτικό προσωπικό σχολείων. Στο πλαίσιο του προγράμματος, διοργανώθηκε το ASEAN Schools Workshop (Νοέμβριος 2014) και Happy School Seminar (Ιούνιος 2015).

Τεύχος: 11 (56)

Τεύχος: 7 (52)

  • Ένα από τα περιβαλλοντικά προβλήματα που τα τελευταία χρόνια αποκτά ανησυχητικά μεγάλες διαστάσεις είναι οι επιπτώσεις από την παγκόσμια κλιματική αλλαγή (ΠΚΑ). Tα ακραία καιρικά φαινόμενα, η αύξηση των βροχοπτώσεων στην εύκρατη ζώνη και η ξηρασία στις τροπικές περιοχές, είναι οι περισσότερο συζητημένες επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής. Η παρατηρούμενη όμως κλιματική αλλαγή, έχει επιπτώσεις και στη υγεία μας. Εμφάνιση ποικίλων ασθενειών σχετίζονται με αυτήν. Στις ασθένειες αυτές περιλαμβάνονται οι καρδιαγγειακές παθήσεις, οι ασθένειες του αναπνευστικού συστήματος, οι μεταδιδόμενες ασθένειες, ο υποσιτισμός, οι τραυματισμοί αλλά και ψυχικές ασθένειες.

Τεύχος: 6 (51) - 2014

  • Μέσα στη βαθειά και πολύπλευρη κρίση, η αναζήτηση λύσεων γίνεται μια πρακτική ανάγκη. Μια τέτοια πρωτοβουλία αλληλέγγυας οικονομίας, αλληλοβοήθειας και αυτοοργάνωσης, αποτελεί η δημιουργία του Δικτύου Ανταλλαγής υπηρεσίων και προϊόντων «το ΚοιΝο» στην Καλαμαριά, τη Θεσσαλονίκη, και τον Εύοσμο. Με τη λειτουργία του θέτει σε αμφισβήτηση τη λογική του κέρδους και την κυριαρχία του χρηματοπιστωτικού συστήματος.

Τεύχος: 3 (48)

Τεύχος: 2 (47)

  • Η θαλάσσια παράκτια ζώνη αποτελεί βασικό χαρακτηριστικό του φυσικού περιβάλλοντος και της γεωμορφολογίας της Ελλάδας. Στη ζώνη αυτή συναντάμε ποικιλία οικοτόπων, οι οποίοι αποτελούν ενδιαίτημα πολλών ειδών χλωρίδας και πανίδας. Παράλληλα, συγκεντρώνεται και το μεγαλύτερο μέρος των ανθρωπίνων δραστηριοτήτων, γεγονός που επιβεβαιώνει μεν την αξία της, αλλά και επιφέρει πιέσεις στο περιβάλλον.

Τεύχος: 1 (46)

Εγγραφή στο Περιβάλλον και Κοινωνία