τέχνη

Τεύχος: 23-24 (68-69)

Τεύχος: 18 (63)

  • Η επίσκεψή μου στην 58η Biennale Τέχνης της Βενετίας το καλοκαίρι 2019 αποτέλεσε τροφή για σκέψη πάνω στο ζήτημα της Εκπαίδευσης για την Αειφορία. Τι περιλαμβάνει όμως η Εκπαίδευση για την Αειφορία; Είναι το άθροισμα των σχολικών δραστηριοτήτων (προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών Θεμάτων) που υλοποιούνται στα σχολεία μας εδώ και 30 περίπου χρόνια;  Ή αποτελεί την εξέλιξη των προηγούμενων θεματικών εκπαιδεύσεων εστιάζοντας σε  μια άλλη οπτική προσαρμοσμένη στις επιταγές της σύγχρονης σύνθετης και συνεχώς μεταβαλλόμενης πραγματικότητας;

Τεύχος: 7 (52)

  • Το περιβαλλοντικό πρόγραμμα «Το νερό είναι στοιχείο και στοιχειό», το οποίο υλοποιήθηκε στο 1ο Γυμνάσιο Ορεστιάδας , προσεγγίστηκε μέσα από καλλιτεχνικές δράσεις και τη μέθοδος της έρευνας - δράσης. Οι μορφές τέχνης που αξιοποιηθήκαν ήταν η ζωγραφική, η λογοτεχνία με τη συγγραφή παραμυθιού, η ηχογράφηση του παραμυθιού σε τοπικό ραδιοφωνικό σταθμό και η αναμετάδοσή του, η μετατροπή του παραμυθιού σε σενάριο, η παραγωγή ταινίας μικρού μήκους και τέλος η οργάνωση τελετής λήξης του σχολικού έτους από την περιβαλλοντική ομάδα, που περιελάμβανε παρουσιάσεις δράσεων, χορό, τραγούδι και προβολή της ταινίας. Κατά τη διάρκεια εκπόνησης του προγράμματος, προκειμένου να αξιολογείται και να ελέγχεται η αποτελεσματικότητα ή η αποδοτικότητα κάθε δράσης, υιοθετήθηκε το μοντέλο της έρευνας - δράσης, η οποία επιτρέπει τη διερεύνηση της βήμα προς βήμα διαδικασίας, ώστε να υπάρχει ανατροφοδότηση και να επιφέρονται βελτιώσεις και αναπροσαρμογές. Τα εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν για τη συγκεκριμένη έρευνα - δράση ήταν το ημερολόγιο, η παρατήρηση και οι συνεντεύξεις σε μαθητές.
Εγγραφή στο τέχνη