Προτάσεις- ανοικτή επιστολή της Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε. σχετικά με την επικείμενη προκήρυξη για τη στελέχωση και λειτουργία των Κέντρων Εκπαίδευσης για την Αειφορία (Κ.Ε.Α.) και γενικά θέματα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία

Συγγραφέας: 
Ενότητα: 
Ετικέτες: 

Θέμα: «Προτάσεις- ανοικτή επιστολή της Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε. σχετικά με την επικείμενη προκήρυξη για τη στελέχωση και λειτουργία των Κέντρων Εκπαίδευσης για την Αειφορία (Κ.Ε.Α.) και γενικά θέματα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία»

Αξιότιμε κε Υπουργέ

Η Π.Ε.ΕΚ.Π.Ε. (Πανελλήνια Ένωση Εκπαιδευτικών για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση) είναι μια επιστημονική ένωση εκπαιδευτικών όλων των βαθμίδων, που στόχο έχει

  • την με κάθε τρόπο ενίσχυση και προώθηση Προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/ Εκπαίδευσης για την Αειφορία, που υλοποιούνται στα σχολεία με την υποστήριξη, μέχρι σήμερα, των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης,
  • τη δημιουργία και λειτουργία Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.) ως υποστηρικτικών θεσμών,
  • την εκπαίδευση ενηλίκων στα πλαίσια της δια βίου μάθησης,
  • τον επιστημονικό προβληματισμό, τη μελέτη και προώθηση της έρευνας γύρω από τα περιβαλλοντικά ζητήματα στον ελλαδικό χώρο και γενικότερα,
  • την εκλαΐκευση και διοχέτευση ενημέρωσης σε θέματα περιβάλλοντος και οικολογίας,
  • τη δημιουργία περιβαλλοντικής συνείδησης για την προστασία και την αειφορική διαχείριση του περιβάλλοντος,
  • τη συστηματική συμβολή στην αλλαγή στάσεων και συμπεριφορών και
  • τη συνεργασία και ανταλλαγή πληροφοριών και εμπειριών με άλλους εθνικούς ή διεθνείς οργανισμούς και οργανώσεις που ασχολούνται με τα αντικείμενα αυτά μέσα από την διοργάνωση εκδηλώσεων, σεμιναρίων, ημερίδων και τακτικών  Συνεδρίων.

Στο πλαίσιο της ευθύνης και ενασχόλησής σας με τα προαναφερόμενα αντικείμενα σε επίπεδο Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης, θα επιθυμούσαμε να καταθέσουμε τις προτάσεις και τους προβληματισμούς μας σχετικά με την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση/ Εκπαίδευση για την Αειφορία, το μέλλον και την προοπτική του 26χρονου και πλέον αυτού επιτυχημένου θεσμού της χώρας μας. Ενός θεσμού που αποτέλεσε τα τελευταία χρόνια οδηγό και στήριγμα για την εφαρμογή των μεταρρυθμιστικών προσπαθειών στη νέα σχολική πραγματικότητα.

Σύμφωνα με το Νόμο 4547/2018 (ΦΕΚ 102/τ.Α΄/12-6-18) στο Άρθρο 12 για τα Κ.Ε.Α. προβλέπεται ότι:

«Τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (ΚΠΕ) … μετατρέπονται σε Κέντρα Εκπαίδευσης για την Αειφορία (Κ.Ε.Α.) και έχουν ως αποστολή:

α) την υποστήριξη των σχολικών μονάδων σε θέματα σχετικά με την εκπαίδευση για την αειφορία, με έμφαση στο περιβάλλον και στους τομείς που σχετίζονται με την αειφόρο ανάπτυξη, όπως η προαγωγή της υγείας και ο πολιτισμός,

β) τη διασύνδεση της εκπαιδευτικής κοινότητας και της τοπικής κοινωνίας, για τη διασφάλιση της αειφορικής διαχείρισης του περιβάλλοντος και την ανάδειξη βιώσιμων λύσεων στα τοπικά ζητήματα.».

Επιπρόσθετα τα Κ.Ε.Α. «…ασκούν τις εξής αρμοδιότητες:

α) υποστηρίζουν τις σχολικές μονάδες

β) εκπονούν και υλοποιούν εκπαιδευτικά προγράμματα και δράσεις για μαθητές και εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων της περιοχής αρμοδιότητάς τους, καθώς και σχολικών μονάδων άλλων περιοχών, οι οποίες καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων. Τα προγράμματα αυτά και οι δράσεις υλοποιούνται στις εγκαταστάσεις των Κ.Ε.Α., σε επιλεγμένους κατάλληλους χώρους, και στις σχολικές μονάδες….»

Ακολουθεί η παράθεση των προτάσεών μας όσον αφορά γενικά το θεσμικό πλαίσιο καθώς και την επικείμενη προκήρυξη για τη στελέχωση και λειτουργία των Κέντρων Εκπαίδευσης για την Αειφορία (Κ.Ε.Α.).

Α.  Γενικές θεσμικές προτάσεις και προτεινόμενες τροποποιήσεις

  1. Ίδρυση Επιστημονικού Συμβουλίου Εκπαίδευσης για το περιβάλλον και την Αειφορία  με σκοπό τη χάραξη εθνικής στρατηγικής και εκπαιδευτικής πολιτικής  για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση/Εκπαίδευση για την Αειφορία. (Π.Ε./Ε.Α.)
  2. Πρόβλεψη θέσης Συμβούλου για την Εκπαίδευση για το περιβάλλον και την Αειφορία στο Ι.Ε.Π.
  3. Πρόβλεψη συνεχούς επιμόρφωσης στελεχών και εκπαιδευτικών της Π.Ε./Ε.Α.
  4. Αύξηση του αριθμού των Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου Εκπαίδευσης για την Αειφορία έτσι ώστε να αντιστοιχεί τουλάχιστον μία θέση σε κάθε ΠΕ.Κ.Ε.Σ.
  5. Υιοθέτηση της ονομασίας Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης για την Αειφορία (Κ.Π.Ε.Α) αντί για Κ.Ε.Α.
  6. Ανασύσταση του θεσμού των Υπευθύνων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών Θεμάτων και Σχολικών Δραστηριοτήτων που καταργήθηκε με το Ν. 4547/18. Ενός θεσμού που αποτελούσε τον ενδιάμεσο «κρίκο» ανάμεσα στις σχολικές μονάδες και τα ΚΠΕ συνεισφέροντας στη μέχρι σήμερα υλοποίηση προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων. Οι Υπεύθυνοι είχαν αντικειμενικά περισσότερες δυνατότητες δια ζώσης επικοινωνίας με τις σχολικές μονάδες και τους εκπαιδευτικούς, ενώ τώρα που μεταφέρονται οι αρμοδιότητές τους στα ΚΠΕ/Κ.Ε.Α. ανακύπτουν προβλήματα. Τα προβλήματα αυτά σχετίζονται με τη υπάρχουσα χωροθεσία πολλών ΚΠΕ/Κ.Ε.Α. σε ορεινές, νησιωτικές, απομακρυσμένες περιοχές, καθώς και την έλλειψη πρόβλεψης ειδικών κονδυλίων για την κάλυψη των εξόδων μετακίνησης των εκπαιδευτικών των ΚΠΕ/Κ.Ε.Α. προκειμένου να υποστηρίζουν δια ζώσης τα προγράμματα στο σχολείο.
  7. Πρόβλεψη επιδόματος θέσης ευθύνης του Προϊσταμένου Κ.Ε.Α. αντίστοιχο με το επίδομα Διευθυντή Σχολικής Μονάδας (τουλάχιστον Γυμνασίων ή 4/θεσιων και άνω Δημοτικών Σχολείων) και του Αναπληρωτή Προϊσταμένου Κ.Ε.Α. αντίστοιχο με το επίδομα Υποδιευθυντή Σχολικής Μονάδας.
  8. Αναβάθμιση (στα κριτήρια της διοικητικής εμπειρίας του Ν.4547/18) της βαρύτητας κατά έτος της άσκησης καθηκόντων Προϊσταμένου Κ.Ε.Α. ή Υπευθύνου Λειτουργίας ΚΠΕ., Υπευθύνου Σχολικών Δραστηριοτήτων, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας και Πολιτιστικών Θεμάτων και αύξηση των ανώτατων όριων ανά κατηγορία. Πρόσθεση της άσκησης καθηκόντων σε θέση Αναπληρωτή Υπευθύνου ΚΠΕ (που με βάση τους ισχύοντες  νόμους εκτελεί και διοικητικά καθήκοντα).
  9. Πρόβλεψη, στο Ν.4547/18, επιπρόσθετων ειδικών μοριοδοτούμενων κριτηρίων για την επιλογή του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου Εκπαίδευσης για την Αειφορία, που να συνάδουν με τα ειδικότερα καθήκοντα και αρμοδιότητες όπως αυτές περιγράφονται στο Άρθρο  3 παραγρ. 4 εδάφιο β της Υ.Α. 158733/ΓΔ4/24-9-18 (ΦΕΚ 4299/τ. Β΄/27-9-18).

Β.  Σχολικά προγράμματα

  1. Διάκριση των προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Εκπαίδευσης για την Αειφορία, (καθώς και Αγωγής Υγείας, και Πολιτιστικών Θεμάτων υπό το πρίσμα της Εκπαίδευσης για την Αειφορία) που θα υλοποιούνται στα σχολεία από τις αποσπασματικές δράσεις ή τις μεμονωμένες δραστηριότητες.
  2. Παροχή κινήτρων σε εκπαιδευτικούς που υλοποιούν προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Εκπαίδευσης για την Αειφορία, (καθώς και Αγωγής Υγείας, και Πολιτιστικών Θεμάτων υπό το πρίσμα της Εκπαίδευσης για την Αειφορία) δεδομένου ότι τα εν λόγω προγράμματα υλοποιούνται από τους εκπαιδευτικούς μόνο σε εθελοντική βάση (Β/θμια). Επαναφορά της συμπλήρωσης ωραρίου μέχρι 2 ώρες και του δικαιώματος υπερωρίας και μοριοδότηση της υλοποίησης των εγκεκριμένων προγραμμάτων στις επιλογές στελεχών Εκπαίδευσης για την Αειφορία.
  3. Για την υλοποίηση των προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Εκπαίδευσης για την Αειφορία, (καθώς και Αγωγής Υγείας, και Πολιτιστικών Θεμάτων υπό το πρίσμα της Εκπαίδευσης για την Αειφορία) στις σχολικές μονάδες, να θεσμοθετηθεί εφαρμογή ζώνης (τύπου ευέλικτης ζώνης) σε όλες τις τάξεις και βαθμίδες Εκπαίδευσης, υποχρεωτική στην Πρωτοβάθμια (2 ώρες) και εθελοντική στην Δευτεροβάθμια (2 ώρες) εντός του ωρολογίου προγράμματος με ανάλογη τροποποίησή του ανά σχολική μονάδα.
  4. Χρηματοδότηση για την υλοποίηση προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Εκπαίδευσης για την Αειφορία, (καθώς και Αγωγής Υγείας, και Πολιτιστικών Θεμάτων υπό το πρίσμα της Εκπαίδευσης για την Αειφορία) στις σχολικές μονάδες όπως αυτό προβλέπεται στο άρθρο 52 του Ν. 4547/2018
  5. Έγκαιρη αποστολή κατά την έναρξη το σχολικού έτους της εγκυκλίου σχεδιασμού και υλοποίησης σχολικών προγραμμάτων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Εκπαίδευσης για την Αειφορία, (καθώς και Αγωγής Υγείας, και Πολιτιστικών Θεμάτων υπό το πρίσμα της Εκπαίδευσης για την Αειφορία) καθώς και της εγκυκλίου για επίσκεψη και υλοποίηση προγραμμάτων στα ΚΠΕ/Κ.Ε.Α.

Γ. Κέντρα Εκπαίδευσης για την Αειφορία (Κ.Ε.Α.)

  1. Αναζήτηση τρόπων επίλυσης των προβλημάτων που ανακύπτουν με τη  μεταφορά των αρμοδιοτήτων των Υπεύθυνων (Π.Ε., Α.Υ., Π.Θ. και Σχ. Δραστηριοτήτων) στα ΚΠΕ/Κ.Ε.Α., όπως προκύπτει από το Ν. 4547/18, εξαιτίας της υπάρχουσας χωροθεσίας τους σε ορεινές, νησιωτικές, απομακρυσμένες περιοχές (π.χ Κ.Ε.Α. Κλειτορίας, Ανωγείων, Κόνιτσας, Πραμάντων, Αρχανών, Λαυρίου, Κορθίου, Κλημεντίου).
  2. Η στελέχωση κάθε Κ.Ε.Α. με 7 τουλάχιστον εκπαιδευτικούς για να είναι εφικτή η αποτελεσματική λειτουργία τους. Στις μεγάλες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης (όπου σήμερα υπηρετούν 6 συνολικά Υπεύθυνοι σχολικών δραστηριοτήτων (2 Π.Ε., 2 Α.Υ., 2 Π.Θ.)- εάν δεν ανασυσταθεί ο θεσμός του Υπεύθυνου - η στελέχωση αυτών των Κ.Ε.Α. να είναι τουλάχιστον 11 εκπαιδευτικοί, δηλαδή να μη μειωθεί το δυναμικό που υποστηρίζει τα Σχολεία.
  3. Τρόπος επιλογής- των παιδαγωγικών ομάδων των ΚΠΕ/Κ.Ε.Α. με εκπαιδευτικούς που έχουν μεγάλη εμπειρία στην Εκπαίδευση για το περιβάλλον και την αειφορία (Υπεύθυνοι ΚΠΕ, Αναπληρωτές Υπεύθυνοι ΚΠΕ & Μέλη Παιδαγωγικών Ομάδων ΚΠΕ, Υπεύθυνοι Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών Θεμάτων και Σχολ. Δραστηριοτήτων). Να υπάρξει δηλαδή ανάλογη μοριοδότηση που να αποδεικνύει τη γνώση και την εμπειρία σε θέματα Εκπαίδευσης για την Αειφορία.
  4. Το όργανο επιλογής των υποψηφίων για την Παιδαγωγική Ομάδα των Κ.Ε.Α., να είναι κοινό για όλους τους εκπαιδευτικούς ανεξάρτητα της βαθμίδας εκπαίδευσης που αυτοί ανήκουν.
  5. Για την επιλογή των Προϊσταμένων Κ.Ε.Α. να λαμβάνεται υπόψη ο αξιολογικός πίνακας.
  6. Να προβλέπεται το μέσο εβδομαδιαίο διδακτικό ωράριο για τα μέλη των Π.Ο. των Κ.Ε.Α. , τον Αναπληρωτή Προϊστάμενο και τον Προϊστάμενο Κ.Ε.Α κατά αντιστοιχία με τις Υπουργικές αποφάσεις για τα Κ.Π.Ε. (με αντίστοιχη κλιμάκωση ωραρίου)
  7. Στελέχωση των Κ.Ε.Α. με διοικητικό γραμματέα, ο οποίος θα ασκεί καθήκοντα διοικητικής και γραμματειακής υποστήριξης κατ’ αναλογία με τα Κ.Ε.Σ.Υ
  8. Διατήρηση του υπερτοπικού χαρακτήρα των Κ.Ε.Α., αναφορικά με την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και δράσεων για μαθητές και εκπαιδευτικούς, με τη διατήρηση των «Νομών (Περιφερειακών Ενοτήτων) εμβέλειάς» τους με πρόβλεψη για επιμερισμό του έργου τους σε 70% για σχολεία και εκπαιδευτικούς των περιοχών εμβέλειας και 30% από όλη την Ελλάδα (Άρθρο 12 παρ.2 εδάφιο β του Ν. 4547/2018). Οι περιοχές εμβέλειας να καθορίζονται με τέτοιον τρόπο ώστε κάθε Κ.Ε.Α. να απευθύνεται σε παρόμοιο αριθμό σχολικών μονάδων, μαθητών και εκπαιδευτικών, προκειμένου να επιτυγχάνεται βελτιστοποίηση των δυνατοτήτων συμμετοχής των μαθητών και εκπαιδευτικών της χώρας στα εκπαιδευτικά προγράμματα και δράσεις των Κ.Ε.Α.
  9. Για την αποτελεσματικότερη διαχείριση της διαδικασίας εκπαιδευτικών επισκέψεων στα ΚΕΑ, και για την αύξηση της πιθανότητας εκπαιδευτικής επίσκεψης σε Κ.Ε.Α. ενός σχολείου, προτείνουμε τη δημιουργία κεντρικού ηλεκτρονικού συστήματος κατάθεσης ηλεκτρονικών αιτήσεων με παράλληλη αύξηση των προτιμήσεων των περιβαλλοντικών ομάδων των σχολείων σε περισσότερα από 2 Κ.Ε.Α. που ισχύει μέχρι σήμερα (δηλ. ένα εντός και ένα εκτός περιοχής εμβέλειας).
  10. Πρόβλεψη διαδικασίας επιμόρφωσης - πιστοποίησης των εκπαιδευτικών μελών των Παιδαγωγικών Ομάδων των Κ.Ε.Α. ως επιμορφωτές ενηλίκων.
  11. Πρόβλεψη, για τα Κ.Ε.Α., δράσεων διασύνδεσης της εκπαιδευτικής κοινότητας και της τοπικής κοινωνίας, για τη διασφάλιση της αειφορικής διαχείρισης του φυσικού και πολιτισμικού περιβάλλοντος και την ανάδειξη βιώσιμων λύσεων στα τοπικά ζητήματα (άρθρο 12, παρ.1, εδάφιο β. του Ν. 4547/2018).
  12. Πρόβλεψη, ειδικών κονδυλίων τόσο για την υλικοτεχνική υποδομή των Κ.Ε.Α. όσο για κάλυψη των προκυπτουσών αναγκών μετακινήσεων με στόχο την υποστήριξη προγραμμάτων σχολείων από τα Κ.Ε.Α. (αφού σύμφωνα με το Ν. 4547/18, και εφόσον δε γίνει η ανασύσταση του θεσμού των Υπευθύνων, προστίθενται στα Κ.Ε.Α. οι αρμοδιότητες αυτών.)
  13. Να μην απομειωθεί στο ελάχιστο η μέχρι τώρα προσφορά παρακολούθησης εκπαιδευτικών προγραμμάτων στις εγκαταστάσεις των Κ.Ε.Α., σε οικολογικά και άλλα εξωτερικά πεδία των Περιφερειακών Ενοτήτων ευθύνης τους και σε επιλεγμένους κατάλληλους χώρους, αφού η μέχρι σήμερα εμπειρία υποδεικνύει ότι οι εγκαταστάσεις και ο σύγχρονος εξοπλισμός των ΚΠΕ, οι στοχευμένες και καλά οργανωμένες δραστηριότητες που αναπτύσσονται τόσο στους εσωτερικούς χώρους τους, όσο και σε επιλεγμένα εξωτερικά πεδία (φυσικού ή δομημένου περιβάλλοντος) συμβάλλουν σημαντικά στην ποιότητα των εκπαιδευτικών προγραμμάτων τους.

Παράλληλα στο πλαίσιο της υποστήριξης των σχολικών μονάδων, και με το δεδομένο ότι:

  • μεταφέρονται στα ΚΠΕ/Κ.Ε.Α. οι αρμοδιότητες των Υπευθύνων (Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών) εφόσον δεν ανασυσταθούν οι θέσεις,
  • η καρδιά της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/ Εκπαίδευσης για την Αειφορία χτυπάει στο σχολείο και η περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση ουσιαστικά γίνεται με τα προγράμματα που υλοποιούνται στο σχολείο κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους,
  • είναι μικρή η δυνατότητα των οικονομικά ασθενέστερων μαθητών, των μη προνομιούχων περιοχών, να επισκεφθούν ένα ΚΠΕ/Κ.Ε.Α. (λόγω του κόστους μετακίνησης)

να προβλέπονται εκπαιδευτικές δράσεις των Π.Ο. των Κ.Ε.Α. σε συνεργασία με σχολεία ή ομάδες σχολείων σε θέματα σχετικά με την εκπαίδευση για την αειφορία, με έμφαση στο περιβάλλον και στους τομείς που σχετίζονται με την αειφόρο ανάπτυξη. Οι δράσεις αυτές μπορεί να γίνονται στους χώρους των σχολείων ή σε ανοιχτούς δημόσιους χώρους (πάρκα, άλση, αστικά σημεία πρασίνου, περιαστικά δάση, ρέματα, προστατευόμενες περιοχές, πεδία φυσικών καταστροφών, χώρους πολιτισμού κλπ) ή σε κατάλληλες υποδομές της ευρύτερης περιοχής του σχολείου/σχολείων.

Όλα τα παραπάνω να λαμβάνονται υπόψη από την Π.Ο. του Κ.Ε.Α., η οποία σύμφωνα με τις ανάγκες, τις δυνατότητες και ιδιαιτερότητες του κάθε Κ.Ε.Α. να αποφασίζει στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού σχεδιασμού / προγραμματισμού της.

Δ. Προτάσεις μοριοδότησης  για τη στελέχωση των Κ.Ε.Α.

Προτείνουμε να μοριοδοτούνται μεταξύ  άλλων:

α) επιστημονική συγκρότηση

  1. Οι μεταπτυχιακές σπουδές κύρια σε σχέση με
  • την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση/Εκπαίδευση για την Αειφορία (Π.Ε./Ε.Α.) και τις Περιβαλλοντικές Επιστήμες,
  • την Αγωγή Υγείας (Α.Υ.), την Πολιτισμική Αγωγή (Π.Α.) και την Εκπαίδευση (Επιστήμες Αγωγής, Μεταπτυχιακές σπουδές που δίνουν Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια)

2. Η μοριοδότηση του Διδασκαλείου Δασκάλων και Νηπιαγωγών που αφορά μόνο στις ειδικότητες ΠΕ70 και ΠΕ60 δεν πρέπει να προσμετράται μεταξύ υποψηφίων όταν ένας τουλάχιστον από αυτούς δεν είχε τη δυνατότητα κτήσης του λόγω ειδικότητας ή βαθμίδας εκπαίδευσης.

3. Η γνώση ξένων γλωσσών.

4. Η πιστοποιημένη γνώση νέων τεχνολογιών (ΤΠΕ Α’ κ Β’ επιπέδου).

5. Η επιμόρφωση κυρίως σε θεματικές Π.Ε./Ε.Α. (αλλά και Α.Υ. και Π.Α.) αλλά και σε πεδία όπως Εκπαίδευση Ενηλίκων (και η Πιστοποίηση) και γενικότερα Εκπαίδευσης (όπως Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης, κ.ά.) και θεματικών που σχετίζονται με τις περιγραφόμενες στο νόμο αρμοδιότητες των Κ.Ε.Α.

6. Η επιμορφωτική δραστηριότητα κυρίως σε θεματικές Π.Ε./Ε.Α. (αλλά και Α.Υ. και Π.Α.) αλλά και σε πεδία γενικότερα Εκπαίδευσης  και θεματικών που είναι αρμοδιότητα των Κ.Ε.Α.

7. Το συγγραφικό έργο, οι εισηγήσεις σε συνέδρια και  οι δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά κυρίως σε θεματικές Π.Ε./Ε.Α. (αλλά και ΑΥ και Π.Α.) αλλά και σε πεδία γενικότερα Εκπαίδευσης και θεματικών που είναι αρμοδιότητα των Κ.Ε.Α.

 β) διοικητική και διδακτική εμπειρία,

  1. Μοριοδότηση κυρίως της άσκησης καθηκόντων Προϊσταμένου Κ.Ε.Α. ή Υπευθύνου Λειτουργίας ΚΠΕ, Αναπληρωτή Υπευθύνου ΚΠΕ ή Αναπληρωτή Προϊσταμένου Κ.Ε.Α., Υπευθύνου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης, Αγωγής Υγείας, Πολιτιστικών Θεμάτων, Σχολικών Δραστηριοτήτων και μέλους Παιδαγωγικής Ομάδας ΚΠΕ ή Κ.Ε.Α.
  2. Η συμμετοχή στην υλοποίηση εγκεκριμένων  προγραμμάτων Π.Ε./Ε.Α., Α.Υ., Π.Θ. στα σχολεία
  3. Η συμμετοχή στην υλοποίηση εγκεκριμένων ευρωπαϊκών προγραμμάτων εκπαίδευσης με θεματική στην Π.Ε./Ε.Α. και γενικότερα στην εκπαίδευση.
  4. Η συμμετοχή σε θεσμοθετημένα και εγκεκριμένα Δίκτυα Π.Ε. (τοπικά, περιφερειακά, εθνικά, διεθνή) με οποιονδήποτε τρόπο (απλή συμμετοχή εκπαιδευτικού, συμμετοχή σε συντονιστική επιτροπή, συμμετοχή σε παιδαγωγική ομάδα).

Κύριε Υπουργέ,

Προσβλέπουμε στη θετική ανταπόκριση και στήριξη των αιτημάτων μας προς όφελος της εκπαιδευτικής διαδικασίας και του θεσμού που υπηρετούμε με αγάπη και μεράκι μέσα στις δύσκολες σημερινές συνθήκες πολύπλευρης κρίσης.

Θα θέλαμε επίσης να δηλώσουμε το σταθερό προσανατολισμό μας στην παροχή υψηλής ποιότητας εκπαιδευτικού έργου, στο πλαίσιο της Εκπαίδευσης για την Αειφορία, στους μαθητές/τριες της χώρας μας και να τονίσουμε ότι η Ένωσή μας είναι στη διάθεσή σας για παροχή περαιτέρω διευκρινίσεων ή/και πληροφοριών, εφόσον αυτό κριθεί απαραίτητο.

 

Με εκτίμηση

 Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Η Γενική Γραμματέας                                   Ο Πρόεδρος

    Ιωάννα Παπαϊωάννου                              Ιωάννης Βλάχος