Επείγουσες προτάσεις τροποποίησης άρθρων του Ν. 4823/2021

Συγγραφέας: 
Ενότητα: 

                                                             

ΘΕΜΑ: «Επείγουσες προτάσεις τροποποίησης άρθρων του Ν. 4823/2021»

Κυρία Υπουργέ
Κυρία Υφυπουργέ
Κύριε Γενικέ Γραμματέα,

Αναφορικά με τις διαδικασίες επιλογής Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας, που θα πραγματοποιηθούν το αμέσως επόμενο διάστημα, με βάση τις διατάξεις του Νόμου 4823/2021 και στο πλαίσιο της διαρκούς συνεργασίας μας, θα επιθυμούσαμε να καταθέσουμε δυο (2) επείγουσες τροποποιητικές προτάσεις/προσθήκες που θα συμβάλλουν στην αρτιότερη διεξαγωγή της όλης διαδικασίας επιλογής, θα άρουν άδικη και διακριτική μεταχείριση του Νόμου για την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης και θα οδηγήσουν σε αποφυγή περιττών ενστάσεων και νομικών παρανοήσεων. Παράλληλα έχουν ως στόχο, να αποκαταστήσουν ζητήματα αναγνώρισης του έργου που επιτελούν οι εκπαιδευτικοί που υπηρετούν στις ειδικού τύπου υποστηρικτικές δομές των Κ.Ε.ΠΕ.Α./Κ.Π.Ε., να αποτελέσουν κίνητρα συμπλήρωσης (άρθρο 125 του Ν. 4876/21) και στελέχωσης αυτών (Ν. 4823/21), ενώ δεν βαρύνουν οικονομικά το Ελληνικό Δημόσιο.

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΕΣ- ΠΡΟΣΘΗΚΕΣ
επί των άρθρων 33 και 31 του Νόμου 4823/21 (ΦΕΚ 136/τ. Α'/3.8.2021) :
«Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις»

ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ

1. Θεραπεία διάκρισης στη μοριοδότηση διδακτικής εμπειρίας σε Κ.Ε.ΠΕ.Α. ή Κ.Ε.Α. ή Κ.Π.Ε για διεκδίκηση θέσης στελέχους.

Εφόσον το εδάφιο στ) υποεδάφιο στε) της παραγράφου 1 του άρθρου 4 του Νόμου 4823/21 (ΦΕΚ 136/τ. Α'/3.8.2021), χαρακτηρίζει την «άσκηση καθηκόντων με την ιδιότητα του Προϊσταμένου ή του Υπεύθυνου Λειτουργίας ή του μέλους της Παιδαγωγικής Ομάδας Κ.Ε.ΠΕ.Α., Κέντρου Εκπαίδευσης για την Αειφορία (Κ.Ε.Α.) ή Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.)» ως διδακτική υπηρεσία, θα πρέπει για λόγους συμβατότητας και ισονομίας να μοριοδοτείται και ως διδακτική η υπηρεσία σε Κ.Ε.ΠΕ.Α. ή Κ.Ε.Α. ή Κ.Π.Ε, με προσθήκη στο Άρθρο 33, παρ.3, εδάφ. α, υποεδάφιο αα. Έτσι θα μοριοδοτείται το σύνολο των διδακτικών υπηρεσιών όπως ορίζονται στο Άρθρο 4 παρ 1 εδάφιο στ. του Νόμου. Αν δεν γίνει η αιτούμενη προσθήκη, θα υπάρχει η μοναδική περίπτωση στο Νόμο όπου μία αναγνωρισμένη ως διδακτική υπηρεσία δεν θα μοριοδοτείται ως τέτοια για πρώτη φορά από το 1993, έτος ίδρυσης και λειτουργίας των Κέντρων Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.) Επιπρόσθετα, από ιδρύσεως των Κ.Π.Ε., όλοι οι Νόμοι και οι Υπουργικές Αποφάσεις (με πιο πρόσφατη την Υ.Α. Φ7/104389/Δ7/13-08-2020 της παρούσης κυβέρνησης, που βασίζεται στο άρθρο 15 του Νόμου 4713/2020) ανέφεραν ρητά ότι «Η υπηρεσία σε ΚΠΕ προσμετράται ως διδακτική σε τύπο σχολικής μονάδας αντίστοιχης με οργανική θέση του εκπαιδευτικού»

Προτείνεται: στο Άρθρο 33, παρ.3, εδάφιο α) αα), να συμπεριληφθεί η διδακτική εμπειρία σε Κ.Ε.ΠΕ.Α. ή Κ.Ε.Α. ή Κ.Π.Ε. ώστε να προσμετράται με μία (1) μονάδα ανά διδακτικό έτος.

2. Θεραπεία ένταξης του Προϊσταμένου/Υπεύθυνου Κ.Ε.ΠΕ.Α./Κ.Ε.Α./Κ.Π.Ε. στα στελέχη, η θητεία των οποίων αποτελεί πρόσθετη προϋπόθεση για την υποβολή υποψηφιότητας για τις θέσεις Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης και Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ενώ οι προϊστάμενοι των Κ.Ε.ΠΕ.Α./Κ.Π.Ε. ως στελέχη εκπαίδευσης πληρούν όλες τις προϋποθέσεις (προΐστανται εκπ/κών δομών και συλλόγων διδασκόντων άνω των τεσσάρων θέσεων-μελών όπως οι δ/ντές σχολείων, έχουν ευρύτατο καθηκοντολόγιο και πολυεπίπεδο διοικητικό και εκπαιδευτικό έργο, επιλαμβάνονται και διεκπεραιώνουν την οικονομική διαχείριση ευρωπαϊκών κονδυλίων κ.ά.), αποκλείονται για πρώτη φορά από τη διεκδίκηση θέσεων στελεχών εκπαίδευσης, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 31 του Νόμου 4823/21. Έτσι υποβαθμίζεται αναδρομικά η προσφερόμενη επί σχεδόν τριάντα χρόνια υπηρεσία, με αποτέλεσμα τη στέρηση του δικαιώματος υπηρεσιακής εξέλιξης και κινητικότητας, που είναι απολύτως θεμιτό ατομικό δικαίωμα.

Προτείνεται: στο Άρθρο 31, παρ.2 να συμπεριληφθούν και οι προϊστάμενοι των Κ.Ε.ΠΕ.Α./Κ.Π.Ε. στα στελέχη η θητεία των οποίων αποτελεί πρόσθετη προϋπόθεση για την υποβολή υποψηφιότητας για τις θέσεις Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης και Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Οι παραπάνω προτεινόμενες τροποιήσεις, δεν βαρύνουν οικονομικά το Ελληνικό Δημόσιο.

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕΩΝ

ΑΡΘΡΟ 33

Το υποεδάφιο αα, στο εδάφιο α, της παραγράφου 3 του άρθρου 33 του Νόμου 4823/21 (ΦΕΚ 136/τ. Α'/3.8.2021) «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις», αντικαθίσταται ως εξής:

«α) Διδακτική εμπειρία: εννέα (9) μονάδες κατ’ ανώτατο όριο, οι οποίες κατανέμονται ως εξής: αα) άσκηση διδακτικών καθηκόντων σε σχολική μονάδα, Ε.Κ., Δ.Υ.Ε.Π., Σ.Δ.Ε., Δ.Ι.Ε.Κ., Ε.Σ.Κ., Σ.Ε.Κ, σε ΕΠΑ.Λ. ή Ε.Κ. στο πλαίσιο του μεταλυκειακού έτους-τάξης μαθητείας, Τ.Ε.Ε. Α΄ και Β΄ κύκλου, σε σχολές του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (Ο.Α.Ε.Δ.), σε Κ.Ε.ΠΕ.Α. ή Κ.Ε.Α. ή Κ.Π.Ε καθώς και σε Μεταλυκειακό Προπαρασκευαστικό Κέντρο: μία (1) μονάδα ανά διδακτικό έτος και αβ) άσκηση διδακτικών καθηκόντων σε Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ.: 0,50 μονάδες ανά διδακτικό έτος, για το οποίο ο υποψήφιος έχει αξιολογηθεί θετικά. Η μοριοδότηση της παρούσας υποπερίπτωσης προσαυξάνει τη μοριοδότηση της υποπερ. αα).»

ΑΡΘΡΟ 31

Η παράγραφος 2 του άρθρου 31 του Νόμου 4823/21 (ΦΕΚ 136/τ. Α'/3.8.2021) «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις» αντικαθίσταται ως εξής:

«2. Ως Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης και Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης επιλέγονται εκπαιδευτικοί με, τουλάχιστον, δεκαπενταετή εκπαιδευτική υπηρεσία. Ως Διευθυντές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης επιλέγονται εκπαιδευτικοί της οικείας βαθμίδας. Πρόσθετη προϋπόθεση για την υποβολή υποψηφιότητας για τις θέσεις Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης και Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αποτελεί η άσκηση καθηκόντων, για τέσσερα (4) και δύο (2) τουλάχιστον έτη, αντίστοιχα, σε θέση στελέχους της εκπαίδευσης της παρ. 2 του άρθρου 30, Περιφερειακού Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης, Επόπτη Ποιότητας της Εκπαίδευσης, Οργανωτικού Συντονιστή Περιφερειακού Κέντρου Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού (ΠΕ.Κ.Ε.Σ.), Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου, Συντονιστή Εκπαίδευσης Εξωτερικού, Προϊσταμένου Τμήματος Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης, Σχολικού Συμβούλου, Προϊσταμένου Γραφείου Εκπαίδευσης, Κέντρου Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής

Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.), Κέντρου Διάγνωσης, Αξιολόγησης και Υποστήριξης (Κ.Δ.Α.Υ.) ή Κ.Ε.Δ.Δ.Υ.,

Υπευθύνου Κ.Π.Ε. και Προϊσταμένου Κ.Ε.Α./Κ.Ε.ΠΕ.Α., Διευθυντή Δημόσιου Ινστιτούτου

Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.Ι.Ε.Κ.), Σχολής Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ.), Σ.Δ.Ε. ή Πρότυπου ΕΠΑ.Λ. ή Προϊσταμένου οργανικής μονάδας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.»

Κυρία Υπουργέ
Κυρία Υφυπουργέ
Κύριε Γενικέ Γραμματέα,

αναγνωρίζοντας το ενδιαφέρον σας για το θεσμό της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης/Εκπαίδευσης για την Αειφορία και την αναβάθμισή του στην εποχή της κλιματικής κρίσης, αναμένουμε την απάντησή σας προκειμένου να ενημερωθούν σχετικά τα μέλη της ένωσής μας.

Με εκτίμηση